International Job

Vind hier vele tips over ondernemen

Waarom multitasken als het ook makkelijk kan?

Als je net een bedrijf bent gestart, kun je nog wel eens schrikken van alle zaken die ineens nog geregeld moeten worden. Jij bent misschien wel net een webshop gestart waar je sieraden verkoopt, of je eigen design sokken. Maar heb je wel eens aan de klantenservice gedacht? Veel bedrijven vallen of staan dankzij hun klantenservice. Dit houdt bijvoorbeeld een pagina in op de website waar men reviews achter laat maar je wilt natuurlijk wel positieve reviews! Wat als er bepaalde producten niet of te laat zijn bezorgd? Wat als iemand een defect product heeft ontvangen, of onlangs is verhuisd en is vergeten dat door te geven? Dan wil je een 'live' persoon spreken die dat voor je oplost. Een klantenservice medewerker dus. Als je hier zelf geen tijd voor hebt (begrijpelijk, als je net zelf bent gestart) kun je hiervoor een telefoonaanname service inschakelen. Dit is makkelijk, handig, en betaalbaar en het beste is: het neemt jou werk uit handen. Ook kun je een telefoonservice inschakelen zoals een outbound callcenter, die voor jou nieuwe klantrelaties aangaat! Hoef je niet álles zelf te doen.

Wat kunnen zij voor mij betekenen?

Je kunt een telefoonaanname service inschakelen voor meerdere doelen. Zo kunnen ze worden ingeschakeld om mensen terug te bellen op verzoek, ze werken als avond en of weekenddienst wanneer de vaste medewerkers al naar huis zijn maar jouw bedrijf meer hulp nodig heeft, en ze kunnen als outbound callcenter functioneren en jouw vaste klanten te woord staan en nieuwe klanten aanspreken.
Ze nemen werk uit handen dat jij, of je vaste medewerkers anders hadden moeten doen.
Vanaf het moment dat zij de telefoon opnemen, zijn zij jouw werknemers. Ze zijn enorm goed gebriefd en willen ook echt onderdeel zijn van jouw bedrijf en jouw medewerkers. Je kunt zelfs vragen om een vaste telefoniste die jouw bedrijf van binnen en buiten leert kennen, waaronder je collega's!

Bereikbaarheid

Je hebt voor je bedrijf waarschijnlijk een live klantenservice nodig die met de klant meedenkt op het gebied van mogelijkheden, klachten, en reviews. Maar heb je wel eens stilgestaan bij een live chat op je website of webshop? Dat kan al enorm helpen met de sales! Geen robot die kernwoorden analyseert, maar een echt persoon die op dat moment graag de klant aanspreekt en verder helpt om zo een verkoop rond te maken. Natuurlijk wil je ook bereikbaar zijn via de mail, maar ook steeds meer bedrijven zijn beschikbaar via de app Whatsapp. Dit omdat je zo heel snel een reactie terug krijgt, lekker op je beeldscherm. Voor de klant een rechtstreekse directe verbinding met jouw bedrijf, gemakkelijk, en snel. Dat is wel iets anders dan 'Uw mail wordt binnen vijf werkdagen beantwoord!'

Als jij je eigen bedrijf hebt, wordt het tijd dat je hulp inschakelt. Je hoeft niet alles alleen te doen!