International Job

Vind hier vele tips over ondernemen

Tips voor het verhogen van je online vindbaarheid

online vindbaarheid

Als je geïnvesteerd hebt in een website, dan wil je natuurlijk bezoekers. Als die net online staat, dan zal dat niet onmiddellijk zo zijn. Hoe wordt jouw website online vindbaar? Daarover gaat dit artikel.

Overzicht van toegangswegen

Men kan op een aantal manieren bij je website terechtkomen. Men kan het adres van je website hebben en dat gebruiken. Men kan een link naar jouw website tegenkomen op een andere website, daarop klikken en zo naar je website worden doorgezonden. Een derde toegangsweg is via een zoekmachine, zoals Google. Op het invoerveld daarvan tik je enige zoekwoorden in en de machine komt terug met zoekresultaten. Omdat Google de meest gebruikte is, beperken we ons in dit artikel tot die zoekmachine.

online vindbaarheid

Een nieuwe website en Google

Google heeft een systeem dat continu het web afzoekt en informatie over websites opslaat. Maar dat systeem kan niet zomaar een nieuwe website vinden. Dat kan gebeuren via een link op een andere website en/of je meldt je website bij Google aan. Heeft Google eenmaal informatie over je website opgeslagen, dan is dat een zeer belangrijke stap naar hoe wordt jouw website online vindbaar, vanwege het vele gebruik van Google.

Backlinks

We hebben al genoemd, dat links naar jouw website op andere websites nuttig zijn. Dat geldt niet alleen initieel, maar die backlinks blijven een belangrijke rol spelen bij je websites waardering door Google. Een hoge waardering betekent een hoge positie in de zoekresultaten. Dat laatste verhoogt weer de online vindbaarheid van je website, vanwege het belang van die zoekmachine.

Zoekwoorden

We noemden al dat iemand zoekwoorden invoert op de website van Googles zoekmachine om iets op het web te zoeken. Het is heel belangrijk, dat de zoekwoorden die mensen zouden kunnen gebruiken om een website te vinden als die van jou, op je website voorkomen. Dat moet niet te vaak zijn, maar wel voldoende keren. Dat helpt Google om jouw website in de zoekresultaten op te nemen, als die relevant is.